معرفی آزمایشگاه
|
||
صفحه اصلی | پست الکترونیک | العربیه | English
امتیاز کاربران
|
||
کشف (Discovery)، توسعه (Development) و معتبرسازي (Validation) تکنولوژي هاي موجود و جديد به منظور بهبود آموزش علوم پزشکي از طريق مشارکت هاي آکادميک و با تمرکز بر پژوهش هاي بنيادي و کاربردي وانتشار نتايج آن می باشد. آزمايشگاه تکنولوژي آموزشي با به کار گيري چهار عنصر نوآوري، رقابت، کيفيت و دانش فني تلاش مي کند که به نيازهاي اصلي مخاطبین در حوزه آموزش علوم پزشکي پاسخ دهد.
|
||
تأمين وارتقاء سلامت جامعه به عنوان يکي از محورهاي توسعه کشور، رسالت مهم دانشگاه هاي علوم پزشکي است. به منظور تحقق اين رسالت، ارتقاء کيفيت آموزش پزشکي راهکاري مهم و اساسي مي باشد. در حال حاضر تکنولوژي آموزشي نقش مهمي را در جهت ارتقاء کيفيت آموزش پزشکي ودر نهايت ارتقاء سلامت جامعه ايفا مي نمايد. ديدگاه تکنولوژي آموزشي در آموزش پزشکي يک ديدگاه سيستمي است که همواره يادگيري و ياددهي را در قالب چرخه اي متشکل از درون دادها (Inputs)، فرايند (Process) و برون دادها (Outputs) در نظر مي گيرد. با اين ديدگاه مي توان مرحله به مرحله آموزش و يادگيري را مورد نظر و دقت قرارداد و معايب و محاسن سيستم آموزش را مشخص نموده، نقاط قوت آن را حفظ کرده و تکامل بخشيد و نقاط ضعف آن را از بين برد تا سيستم آموزشي به صورت بهينه به کار خود ادامه دهد. در اين راستا دسترسي به تکنولوژي هاي نوين در ابعاد سخت افزاري و نرم افزاري واز آن مهمتر نوآوري و خلاقيت در توليد تکنولوژي هاي بومي شده و استفاده از تکنولوژي هاي موجود به منظور بهبود کيفيت آموزش پزشکي امري اجتناب ناپذير است. قطب علمي تکنولوژي آموزشي در پزشکي کشور و گروه آموزش پزشکي در راستاي تحقق اين امر و با توجه به مأموريت و اهداف خويش و بر اساس بررسي هاي بعمل آمده، راه اندازي آزمايشگاه تکنولوژي آموزشي در پزشکي Educational Technology Laboratory (ETL) را به منظور بهبود کيفيت آموزش علوم پزشکي براي اولين بار در کشوربه عنوان يکي از نوآوري هاي مورد نياز آموزش پزشکي دانشگاه و کشورضروري تشخيص داده است. |
||